Du kommer enkelt åt Analys & Engagemang i din kanals toppmeny längst upp för att få en tydlig överblick över vad som händer i ditt community. Det är ikonen näst längst till höger.
Detta kraftfulla verktyg gör det möjligt att:
Spåra användarengagemang – Se hur medlemmar interagerar, från innehåll till aktuella framsteg.
Granska försäljningsdata – Följ köp och intäkter för att optimera dina erbjudanden.
Följa enskilda medlemmars aktivitet – Få fördjupad insikt i hur specifika medlemmar använder kanalen, vilket hjälper dig att anpassa innehåll och kommunikation.
När du klickar på den öppnas en sidovy med alla insikter samlade. Denna instrumentpanel ger en heltäckande överblick över din kanals prestanda, vilket hjälper dig att fatta välgrundade beslut för att förbättra engagemanget och optimera tillväxten.
Här kan du:
Se aktuell medlemsstatistik – Totalt antal medlemmar, aktivt deltagande och tillväxttrender.
Återkommande intäkter – Få insikter om prenumerationsbaserade intäkter.
Engagemangsdata – Följ hur medlemmar interagerar, inklusive avslutat innehåll.
Fliken Innehåll
Här får du en helhetsvy över all medlemsanalys.
Du kan:
Granska slutförandegrad för att förstå hur innehållet tas emot.
Analysera betalt innehåll för att se vad som engagerar mest.
Identifiera användarmönster och optimera innehållsleveransen.
Fliken medlemmar
Här ser du en fullständig lista över alla aktuella medlemmar.
Du kan:
Välja enskilda medlemmar för att se deras aktivitet, köp och interaktion.
Analysera detaljerade insikter och anpassa upplevelsen.
När du klickar på en medlem så ser du deras profil:
Personlig information – Namn och medlemsstatus
Engagemangshistorik – Innehållsvisningar, kommentarer, deltagande
Köphistorik – Transaktioner, prenumerationer, betalt innehåll
Framsteg – En översikt över deras innehållsanvändning
I medlemmens profil kan du också:
Lägga till medlemmen i en annan kanal – Klicka på +Tilldela kanaler.
Skicka e-post eller SMS – Klicka på rätt ikon.
Lägga till interna anteckningar – Håll koll på preferenser och engagemang.
Alla dessa verktyg gör det enkelt att hantera medlemmar, anpassa upplevelsen och bygga ett starkt community.
Lägg till en medlem i en kanal manuellt (görs i medlemsprofilen i community eller kontaktprofilen i CRM)
För att manuellt lägga till en medlem i en ytterligare kanal,
-> välj knappen +Tilldela kanaler.
Här kommer du att kunna välja valfri annan aktiv kanal och lägga till medlemmen direkt i den.
Du kan också skicka e-post eller SMS till en medle om du behöver kontakta en medlem. Välj helt enkelt den relevanta ikonen för antingen e-post eller SMS, så är du redo att skicka ditt meddelande.
E-post- och SMS-funktionen fungerar på exakt samma sätt som när du skickar meddelanden från deras CRM-profil, vilket säkerställer en smidig kommunikationsupplevelse.