Hoppa till huvudinnehåll

Skapa eller redigera en medlemsgrupp i CRM

Uppdaterad denna vecka

Skapa en ny medlemsgrupp

För att skapa en ny medlemsgrupp går du till CRM > Kontakter (rubrik i vänstermenyn) > Lägg till grupp. Välj sedan vad din nya medlemsgrupp ska heta.

Obs!
Tänk på att dina medlemmar ser detta namn i deras profil så välj ett namn som motsvarar namnet på medlemskapet.

Redigera en medlemsgrupp

Välj först vilken grupp du vill redigera i listan till vänster i ditt CRM genom att klicka på gruppens namn.

Om du sedan klickar på Visa gruppens inställningar så kan du:

  • Ändra gruppens namn genom att klicka på Ändra gruppnamn

  • Radera gruppen genom att klicka på Radera gruppen

  • Ställa in vilken sida medlemmar ska omdirigeras till vid inloggning. Läs mer information i den här guiden hur du ställer in sida för din kurs/ditt medlemskap.


Inne i gruppinställningarna kan du också se och hantera de som är medlemmar i gruppen.


Fick du svar på din fråga?