Hoppa till huvudinnehåll

Lägg till eller redigera medlemmar

Uppdaterad för mer än 2 veckor sedan

Om du behöver lägga till eller redigera medlemmar på din webbplats så är det enkelt att göra.

Lägga till medlemmar

Om en kund köper en medlemsprodukt i din butik/kanal så läggs hen automatiskt till som medlem. Inlogg skapas då i kassans utcheckning och systemet synliggör detta automatiskt.

Lägga till medlem manuellt

Om behöver lägga till en medlem manuellt. Om kontakten redan finns i ditt CRM kan du direkt filtrera fram hen och sedan följa nedan guide. Om inte kunden finns i ditt CRM så kan du enkelt i ditt CRM:s översikt välja Lägg till kontakt via den röda knappen upp till höger.

När kontakten finns i ditt CRM gör följande:

Gå in på kundens profil i CRM -> Tryck på Medlemskap -> Och sedan "+ Skapa webbplatsmedlem" -> Väljer medlemsgrupp hen ska tillhöra. I samma sekund du gör detta skickas automatiskt ett mejl ut till kunden att skapa inloggning.

Är kunden redan medlem men inte i önskad medlemsgrupp?

Då går du samma väg. CRM -> Trycker på Medlemskap -> Trycker på "+ Lägg till medlemsgrupp" -> Väljer grupp.

Kunden har glömt sitt lösenord

Tryck i så fall i CRM på medlemsprofilen på de tre prickarna vid medlemsbilden. Välj Återställ lösenord så skickas mejl ut direkt till kunden så hen kan välja nytt lösenord.

Kunden kan även göra detta själv genom att gå till din vanliga inloggning och välja Glömt lösenord under inloggningsrutan.

Ändra inloggningsuppgifter (så som email, lösenord med mera)

När kunden vill ändra sina personliga uppgifter så som t.ex. email vid inloggning med mera. Så gör hen detta enkelt genom att logga in på sin medlemskapsprofil och under Detaljer i inloggat läge ändra de uppgifter hen önskar.

Fick du svar på din fråga?