Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarCRM
CRM inställningar
CRM inställningar
Uppdaterad för mer än ett år sedan

Du når CRM inställngar genom att gå till fliken CRM och sedan till vänster klickar du på kugghjulsikonen.

Fullständig introduktion till CRM systemet finner du i denna guide.

Lägg till egna egenskaper

Egenskaper i ditt CRM är värden eller information om dina kunder som kan vara relevanta för din verksamhet. I videon ovan beskrivs hur du lägger till egenskapen Ålder i ditt CRM.

Du lägger till en ny egenskap genom att gå till CRM > Inställningar. Inuti Kundegenskaper klickar du på knappen Skapa egenskap. Här ställer du in Etikett det vill säga det värde / egenskap du vill skapa. Det är inte obligatorisk att lägga till en Beskrivning, men här finns även ett fält för det ifall kunden behöver ytterligare information om etiketten. I annat fall lämnar du detta fält tomt.

Välj sedan vilken Fälttyp du vill ha. Det kan vara exempelvis nummer, datum, linje med text eller något annat som passar din egenskap. Det här styr vilken typ av data som samlas in.

Om du vill samla in informationen genom formulär på din webbplats är det sedan viktigt att kryssa i radioknappen Tillgängligt i formulär. När nya formulärsvar från dina kunder skickas in kommer den här egenskapen automatiskt att hamna på kundkortet i CRM.

Egenskapen hamnar längst ner under Detaljer. Se bild nedan med exemplet för ålder.

Fick du svar på din fråga?