Varför vi granskar e-postkonton
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

För att upprätthålla bra leverans för dina e-postmeddelanden granskar vi och sätter poäng baserat på din sändningshistorik. Med detta försöker vi på bästa sätt undvika att mail hamnar i skräpposten hos mottagaren eller inte levereras alls.

Det är därför vi har några skäl för att sätta ditt konto i granskningsläge:

  • Tillåtelse att skicka - för att kunna skapa poäng för nya användare måste vi samla in skickad data. Alla nya avsändare börjar till en början med en gräns på 1000 e-postmeddelanden. Detta ger oss tillräckligt med data och tid för att se avvisnings- och skräppostnivåerna för det kontot. När vi har genererat en poäng förlänger vi din tillåtelse för att skicka fler e-postmeddelanden. Denna process tar vanligtvis inte mer än två timmar och är automatisk. Granskning av ditt konto börjar med cirka 80% av utsläppsgränsen. Tillåtelsegränserna är: 1 000/5 000/10 000/25 000 / obegränsat.

    OBS! Om du första gången försöker skicka fler än 1000 mail utan att en granskning skett kommer du att få ett felmeddelande. Du behöver skicka över 800 mail och under 1000 mail för att en granskning ska vara möjlig. Har du en större e-postlista behöver du dela upp denna för att kunna skicka ut det antal som krävs. Notera att dessa gränser endast avser för granskningen och är inte samma sak som de allmänna gränserna som ingår i ditt prenumerationspaket.

  • Dåligt rykte - om din poäng är låg lägger plattformen automatiskt till ditt konto på paus och i väntan på godkännande eller avslås från en administratör. Dåligt rykte skapas på grund av dåliga studs- eller skräppostantal. Vi accepterar 5% i studsfrekvens och 0,1% spamfrekvens. Om något av dessa är högre än tillåtet kommer ditt konto att pausas för granskning. Du kan läsa mer om det i denna guide.

  • Problem med länkar - om dina länkar leder till innehåll som inte överensstämmer med våra villkor, kommer vi att granska ditt konto från en administratör. Andra orsaker är om du använder länkförkortare, flera omdirigeringar etc.

  • Faktureringsproblem - om vi ser en återbetalning och tvist om en betalning kommer vi att granska ditt konto.

De flesta granskningar är automatiska och du kommer att meddelas via e-post när du kan börja skicka e-post igen. Du kan också börja skicka e-post när varningsmeddelandet har tagits bort från sektionen E-postmarknadsföring.

Om vi behöver mer information från dig kommer vi att kontakta dig.

Fick du svar på din fråga?