Om du säljer fysiska produkter erbjuder du sannolikt antingen frakt av produkterna hem till kunden i någon form alternativt upphämtning på bestämd plats. Nedan kan du läsa mer om hur du ställer in detta i din butik.
Börja med att gå till Butik >> Inställningar >> Fliken Frakt
För att ställa in Frakt
(läs om upphämtning längre ned)
Se gärna bild nedan för beskrivning var du hittar varje inställning.
Välj frakt i alternativen längst upp
Välj om Frakten är baserad på Prisklass eller Vikt.
T.ex. fraktkostnad 49 kr vid ordrar på mellan 100-500 kr eller fraktkostnad 49 kr vid vikt på order mellan 1 kg - 2 kg.
Döp frakten.
T.ex.
Sverige (normal 3-5 dagar) 59 kr
Expressfrakt
Fri frakt osv.
Välj intervall i pris/vikt
Välj kostnad (om fri frakt -> välj 0 kr)
Välj var geografiskt det ska appliceras. Gäller det överallt i världen väljer du Global. Annars välj för respektive land.
Aktivera "Fri frakt" bricka för att motivera merköp i din webbshop!
Till höger hittar du en inställning som möjliggör att skapa värdefull merförsäljning i din webbshop genom att motivera kunden handla mer för att uppnå fri frakt. Observera att detta endast gäller fysiska produkter.
När du markerar denna inställning kommer butiken visa hur mycket du har kvar till fri frakt i varukorgen och kassan. Obs att stapeln kommer få den färg du har som primär färg i dina globala inställningar - detta går ej att ändra.
Exempelbilder:
Välj upphämtning
Se gärna bild nedan för beskrivning var du hittar varje inställning.
Välj Upphämtning i alternativen längst upp.
Välj vad kostnaden baseras på: Vikt eller prisklass.
Döp leveransalternativet:
T.ex. Upphämtning i butik
Välj intervall i pris/vikt
Välj kostnad (om kostnadsfri -> välj 0 kr)
Skriv in upphämtningsplats(-er). Skriv in adress/plats där kunden kan hämta produkterna. Har du olika alternativ lägger du in flera destinationer.
Välj var geografiskt det ska appliceras. Gäller det överallt i världen väljer du Global. Annars välj för respektive land.






