Kontakter är alla leads som samlats in på din webbplats, via formulär, utcheckningar, bokning, etc. Dessa går att finna under fliken CRM i plattformen.
Prenumeranterna är de personer du kan skicka e-post till via e-postmarknadsföringen via Webbas inbyggda funktion för detta. Det är dessa du finner via fliken E-postmarknadsföring & automatiseringar i plattformen.
Medlemmar är de kunder som blivit tillagda i en medlemsgrupp under CRM i plattformen. Det kan vara att du manuellt tilldelat de en medlemsgrupp eller att de köpt en kurs/medlemskap av dig där de får tillgång till sitt konto/medlemsportal för att hantera sina uppgifter och sitt medlemskap.
Antalet kontakter du kan ha på din webbplats är obegränsade men det finns en begränsning för antal prenumeranter och medlemmar beroende på vilket paket och tillägg du valt.
Vad händer om jag kommer över antalet prenumeranter?
Kontakten kommer fortfarande sparas i CRM systemet men om du överskrider antalet prenumeranter som ingår i din prenumeration kommer e-postmarknadsföringen tillfälligt sluta fungera. Du kommer inte kunna starta kampanjer/skicka nyhetsbrev och eventuella automationer kommer pausas. För att funktionen ska fungera igen kan du antingen uppgradera din prenumeration med ett paket högre eller endast uppgradera antalet prenumeranter. Detta gör du i din Översiktspanel under Fakturering.
Notera att detta begränsade antal endast gäller om du använder den inbyggda funktionen i Webbas plattform. Om du använder dig av extern mailplattform så som mailerlite, mailchimp osv så är det deras gränser du går efter.
Du kommer dock som vanligt kunna samla in kontakter så använder du extern leverantör för e-postmarknadsföring (mailerlite, mailchimp osv) kommer inget ske där eftersom antalet prenumeranter specifikt gäller för e-postmarknadsföringen som är inbyggd i Webbas plattform.