När en besökare har fyllt i ett formulär (kontaktformulär, för lead magnet/freebie eller annat formulär där formulär-widgeten används) på din webbplats så hamnar svaren på följande tre platser:
1. Mail
Svaren skickas som ett mail till din e-postadress, förutsatt att du i inställningarna för formuläret har kryssat i rutan Notifiera mig vid ny formulärinsändning. Har du inte fyllt i en specifik e-postadress i rutan under Skicka avisering till så skickas mailet till den mailadress du har registrerat för ditt konto i Webbas. Väljer du att inte kryssa i Notifiera mig vid ny formulärinsändning skickas inget mail när någon använder formuläret.
För att komma till inställningarna för ditt formulär klickar du först mitt på formuläret, därefter på kugghjulet Ändra inställningar.
2. Meddelanden
Svaren från dina formulär finns också att se i ditt CRM > Meddelanden. Välj vilket formulär du vill se svaren för genom att klicka på rullgardinsmenyn. Väljer du inget här så visas samtliga formulärsvar.
Observera att det är viktigt att döpa varje formulär så att du enkelt kan skilja dem åt.
Tips: Om du önskar att exportera svaren från formulären klickar du på det lilla molnet intill rullgardinsmenyn.
3. Kontakt
Du kan också se formulärsvar från en specifik kontakt i ditt CRM.
Gå till CRM > Kontakter. Om du har valt att tagga dina kontakter i samband med att de fyller i ett formulär kan du särskilja dem så.
Klicka på en kontakt och därefter på Skickat via formulär. Här kan du se alla formulärsvar från just denna kontakt.